Iso standardi

Iso standardi
Po pitanju ISO standarda nismo promenili mišljenje i pristup. I dalje je to najbolji način za organizaciju poslovanja bez obzira na veličinu i složenost, broj lokacija, vlasničku strukturu i druge izazove. Ovo je osnova koja pruža dalja unapređenja u svakom smislu.
ISO standardi i njihova implementacija, kasnije održavanje i poboljšavanje, ukoliko su prihvaćeni i rašireni na adekvatan način kroz poslovanje, postaju zaista nezamenjivi. Razmišljanje zasnovano na rizicima ne može biti pogrešno.
Investiranje u ISO standarde pomaže razumevanju sospstvenog poslovanja, prepoznavanju pozicije u kojoj se poslovanje nalazi, u kojoj fazi, naravno iz više uglova, odnosno postavljanju „polazne tačke”, nakon koje se može meriti dalji uspeh i poboljašanja.
ISO Standardi su neprekidno orjentisani na poboljšanja.
Isksustveno nakon više desetina godina provedenih u okruženju ISO standarda i više stotina firmi koje smo pripremili za uspešnu sertfifikaciju, ne ulazeći i ne postavljajući pitanje šta je u startu cilj klijenta i šta želi postići implementacijom, (mada se to vidi u prvom obraćanju), kako su prolazili sertifikacioni ciklusi naši klijneti su postajali bolji i često nas” vukli za rukav” i tražili uslugu, koju nismo na vreme ponudili, a tiče se upravo ISO strandarda. Ova praksa je procentulano veoma raširena kod klijenata koje smo u startu prilično teško ubedili da je to dobro po njih.
Koristi ISO standarda su višestruke, i nisu tema, jednostavno se podrazumevaju, ako je to nešto u šta i dalje sumnjate, lako možete proveriti koji broj uspešnih kompanija na svetu poseduje neki od ISO sertifikata, i ti su podaci javno dostupni.
Ako mislite da ste suviše mali ili suviše veliki, ili da je vaša branša specifična, neohodno je da imamao jedan sastanak, kako bi pomogli razumevanju. Ovo su u jednoj rečenici najčešće zablude na koje klijenti nailaze.
U svetlu rizika i prilika, ono na šta morate obratiti pažnju i u šta imate pravo da sumnjate, jesu:
1) posvećenost najvišeg rukovodstva i vaši potencijali da se posvetite ISO implementaciji; (jedan od primera su svakodnevne aktivnosti koje često na neki način „skrivaju” širu sliku i sputavaju razvoj, uz krilaticu „ za ISO nemamo vremena, radimo”, a onda nam realnost pokaže kako itekako imate vremena. (nekada i veoma grubo kroz raznorazne vanredne situcaije).
Sama implementacija takođe zahteva resurse u svakom smislu, a vaši potencijali moraju biti na raspolaganju tokom rada.
Kroz prioritizaciju ukoliko je radite adekvatno i naravno Lidere u vašoj kompaniji, ovo neće biti problem.
2) izbor adekvatne konsultantske kuće – ovde birate partnera ne za Projekat, već za dugogodišnju saradnju.– na kraju
Ovde greška može značiti dugotrajnu glavobolju, jer pogrešnim izborom konsalting kompanije i/ili pojedinca imate sledeće:
- sa vama radi neko ko je „one man band”, (ovde su se mnogi već opekli kako po pitanju ISO standarda, tako i softverskih rešenja),
- sa vama radi neko ko ima ideju da „prezimi” dok se ne snađe, dok ne nađe drugi posao, ili to radi uz postojeći posao,
- sa vama radi neko ko nije imao adekvatno radno iskustvo u ISO okruženju, pa dođe kod vas da zajedno učite i da se družite,
- sa vama radi neko ko nije imao rukovodeće iskustvo, a ima želju da vam pomogne u metodologiji koja se tiče rizika i prilika, te postavljanjustrategije, politike, ciljeva i pripadajućih pokazatelje uspešnosti,
- sa vama radi neko ko želi iskreno da vam pomogne po najnižoj investiciji mogućoj, ali jednostavno nema kapacitete, adekvatne kompetencije i resurse u najširem smislu (ljude, softver, hardver, vozila),
- sa vama radi neko ko poznaje i ima kompetencije za jedan ISO standard, ne unapređuje se i ne prati tržišne trendove, i kada pomenete integraciju i iSO standarde druge, zato što je to vaš klijent nagovestio ili ste prepoznali neophodnost, dobijete odgovor kako je to „ bacanje para”,
Primera je jako puno, ali prolazom kroz ovu jednostavnu listu, koja je namenjena na prvom mestu da umajni vaš rizik i investiciju u vremenu, sigurno ćete ukoliko je primenite, rizike odluke dovesti u zonu prihvatljivosti.
Iskoristite ovu listu i napravite upitnik – pitanja, slušajte preporuke i tražite referenc listu od potenciljanih konslating kompanija, i ovo neće biti problem.
3) izbor adekvatnog sertifikacionog tela – ovde takođe birate partnera za dugogodišnju saradanju.
Dešava se veoma često da sertifikacione kuće nemaju akreditacije za ISO standarde koji vama trebaju i/ili su u fazi akreditacije koja traje i traje.
Dešava se da sugerišu sertifikovanje, ali uz (ne)akreditovane sertifikate, gde vi imate u kratkom roku određene „uštede”.
Dešava se da vam obećavaju „brzo rešenje – dva u jednom” i da umanjuju značaj samog konsaltinga i vaše pripreme.
Dešava se da šalju proverivače koji ne razumeju vaše poslovanje i okružuju se su uglavnom konslating kućama koje se nisu kvalifikovale za posao kod vas, kroz upitnik koji smo preporučili.
Ukrtako: Izbegavajte kontakt, izbegnite rizik.
Nažalost ovde nije moguće ublažavanje, isključivo izbegavanje, jer ćete vremenom biti u ozbiljnom problemu. Naša preporuka je ovde jako važna, bez namere da favorizujemo bilo koga, ali smo dovoljno dugo na tržištu da znamo detalje i možemo vam ponuditi proverene.
Isksutveno ako u bilo kojem koraku napravite grešku, ispunićete neki kratkoročni cilj i „uštedećete” na kratak rok, dugoročno ste u ozbiljnom problemu. Imaćete ponovo vrlo brzo implementacione aktivnosti i/ili „prekrojavanje” postojeće dokumenatcije i nikada kraj, cikluse umesto stalnog poboljšanja, cikluse stalnog pogoršanja, gde ćete u vašem poslovanju imati dve ili više paralelnih priča, koja ne komuniciraju međusobno.