VING doo
Bulevar Oslobođenja 60A/75
21000 Novi Sad, Srbija
Tel: +381 21 455 044
Mob: +381 64 64 19 792
Mob: +381 65 22 64 600
E-mail: info@ving.co.rs
VING doo
Bulevar Oslobođenja 60A/75
21000 Novi Sad, Srbija
Tel: +381 21 455 044
Mob: +381 64 64 19 792
Mob: +381 65 22 64 600
E-mail: info@ving.co.rs
Šta je ISO i ISO standard?
ISO je međunarodna kompanija za standardizaciju sa sedištem u Ženevi. ISO je međunarodna kompanija koja razvija i objavljuje standarde koji osiguravaju kvalitetu, sigurnost i učinkovitost proizvoda i usluga. ISO standardi postavljaju zahteve za kvalitet proizvoda, performanse usluga, kao i za sisteme upravljanja i procese uključene u oblasti tehnologije, proizvodnje, životne sredine, zdravlja i sigurnosti na radu, medicine, usaglašenosti i bezbednosti hrane. Kada pomislite na ISO standard prvo pomislite na nešto što ima veze sa kvalitetom. I to je tačno jer ISO standardi drastično poboljšavaju kvalitet proizvoda koje pravi sama kompanija, odnosno kvalitet usluga koje pruža sama kompanija. ISO standardi služe da prikažu dobru praksu, odnosno da prikažu kako se najbolje radi neki proces, bilo da se radi o procesu prodaje, nabavke, realizacije usluga, proizvodnje, održavanja ili nečeg drugog. I po toj dobroj praksi radi cela kompanija.
Šta je ISO sertifikat?
ISO sertifikat je dokaz da vaša kompanija posluje u skladu sa ISO standardima i na osnovu dobro utemeljene prakse. Dobavljači mogu uvesti ISO standarde kako bi njihovi proizvodi imali široku prihvaćenost dok sa druge strane, poslovni subjekti mogu koristiti međunarodne standarde kako bi se takmičili i na svetskom tržištu.
Državne uprave koje su takođe zainteresovane za uvođenje ISO standarda obezbeđuju naučnu i tehnološku bazu koja doprinosi kreiranju pravnog, ekološkog, bezbednosnog i zdravstvenog okvira. Sama činjenica da proizvod ili usluga poseduje ISO standard pruža garanciju pouzdanosti, kvaliteta i bezbednosti, a samim tim čini i da se potrošači osećaju sigurno.
Zašto bi kompanije trebalo da imaju ISO standarde?
Ceo sistem ISO standarda se bazira na tome da omogući kompaniji da uspostavi dobar odnos sa zaposlenima, kupcima i dobavljačima, kako bi napravili jedan kvalitetan skok u pružanju usluga.
Kompanije koja je usmerena na kupca
Kompanije zavise od svojih klijenata. U tom slučaju moraju razumeti njihove buduće i tekuće potrebe, kako bi uspešno zadovoljili njihove zahteve i prevazišli potrebe kupaca.
Liderstvo
Menadžment kompanije bi trebalo da vodi zaposlene svojim primerom, da definiše ciljeve i smer kretanja kompanije, kao i da uspostavi jedinstvo sa zaposlenima.
Uključenost zaposlenih
Kompanija mora da ohrabri zaposlene da prihvate određeni deo odgovornosti. Ovim činom oni učestvuju u rešavanju problema i unapređivanju procesa. Zaposlenima bi trebalo obezbediti pristup novim izvorima saznanja i veštinama. Oni moraju razmenjivati iskustva i znanja unutar timova, što će doprineti većem zadovoljstvu pri obavljanju poslova i boljim rezultatima.
Procesni pristup
Ako želite da ostvarite željeni rezultat, onda svi procesi moraju biti jasno definisani, dok ulaz/izlaz iz procesa zajedno sa funkcijama praćeni i identifikovani. Kompanija mora jasno definisati ko je nadležan i ko upravlja procesima. Potrebno je takođe omogućiti sve korisne informacije, materijale i obuku zaposlenima.
Sistemski pristup upravljanju
Definisanje procesa razvoja postavlja se na način da zadati cilj postignete na najefikasniji način. Sistemski pristup takođe podrazumeva razumevanje međuzavisnih procesa kao i konstanto unapređenje sistema.
Neprekidno poboljšavanje
Ova princip ohrabruje kompanije da uvedu vise manjih unapređenja u sisteme i procese kao i kontinuirano poređenje učinka sa postavljenim kriterijumima. Cilj vaše kompanije bi trebalo da bude konstantno poboljšanje usluga.
Odluke donosite na osnovu činjenica
Prikupite informacije i podatke koji su bitni za unapred postavljene ciljeve i analizirajte prikupljene podatke tako što ćete koristiti validne metode.
Dobri odnosi sa dobavljačima
Kompanija bi trebalo da prepozna i odabere ključne dobavljače sa kojim treba da radi na razvoju u unapređenju proizvodnih procesa kao i samih proizvoda. Ključ ove saradnje je jasna i otvorena komunikacija koja će omogućiti dugoročnu saradnju na obostranu korist.
Kako se uvode ISO standardi?
Uvođenje ISO standarda zahtijeva pažljiv plan i sistematičan pristup. Osnovni koraci koje kompanija obično sledi:
Koje su prednosti uvođenja ISO standarda?
Implementacija ISO standarda donosi brojne prednosti kompanijama i njihovom poslovanju. Evo nekoliko ključnih prednosti:
Uz sve prednosti koje donose, ISO standardi mogu postati ključni alat za postizanje poslovne saradnje i dugogodišnjeg uspeha. Nezavisno od veličine ili sektora poslovanja, uvođenje i održavanje ISO standarda može biti strateška odluka koja će doneti brojne koristi vašem poslovanju.